•  0
    Etkinlikler

    Sergen Şehitoğlu / Denemeler: 310 adet Sanatçı Portresi

      Selin Babila    0        0         Başlığı bildir

    Sanatorium, 25 Nisan - 6 Mayıs 2017 tarihleri arasında Sergen Şehitoğlu’nun son dönemde üretmiş olduğu veri görselleştirmelerine ev sahipliği yapıyor.

     

    Sergi, günümüz teknolojileriyle şekillenen çoğunluğu internet tabanlı ‘ilişkiler ağı’ üzerine sanatçının son dönemde gerçekleştirmiş olduğu üç ayrı çalışmadan oluşmaktadır. Bu çalışmaların, çevrim-içi dünyalarda ya da ağ ortamında öznenin konumu üzerine birer inceleme olduğu ifade edilebilir.

    Sanatçının son sergisi, “çevrim-içi sistemlerde bireyin var oluşunu” çalışmalarının odak noktası haline getirmektedir. Ancak bu kez çevrim-içi dünyanın içinde konumlanan ve sergi bağlamında çözümlenen birey aslında “sanat dünyasının” oluşturucu ögelerinden biridir. Bir sanatçı, çevrim-içi dünyada nasıl var olur? Bu çalışmalar, günün her saati elimizin altında bulunan ve birçok kişinin kolaylıkla ulaşabileceği internet tabanlı “veri bankalarının” doğası üzerine birer soruşturmadır. Bahsi geçen veri bankalarında sanatçı kimliğinin nasıl kurulduğu ve görünür kılındığı serginin temel problematiklerden biridir. Bu “veri bankaları” yani çevrim-içi ansiklopediler, sanal sözlükler, arama motorları sonuçları vb. bütün kaynaklar aslında düzensiz olan bir dünyaya düzen getirme girişiminin belirtileridir. Bunlar birer listedir ve çevrim-içi listelerin mantığının çözümlenmesi bu serginin temel problematiklerinden biridir. Şehitoğlu’nun son sergisinde görülebilecek olan çalışmaları sanat üzerine çevrim-içi bilgi edinme metotları üzerine birer inceleme olarak görülebilir ve en genelde çevrim-içi dünyanın doğasını görünür kılma girişimidir.

    Sergideki çalışmalar, çevrim-içi dünyalarda verili olan ve enformasyon mu yoksa bilgi mi olduğu kolayca karar verilemeyen kimi bulanık durumlara da işaret etmektedir. Çoğu zaman bilgi biçiminde sunulan ancak enformasyondan daha öteye gitmeyen bu veriler, bireyin bir topluluk içinde “sanatçı” olarak tanınmasında ne türden bir işleve sahiptir? Dahası bir kez sanatçı olarak tanınmış olan bireyin ürettiği herhangi bir şeyin bir “sanat nesnesi” olarak işaretlenmesinde bu türden çevrim-içi dünyaların ne türden bir işlevi bulunmaktadır?

    Sergen Şehitoğlu’nun “Denemeler: 310 adet Sanatçı Portresi” isimli sergisi, bizleri sanatçı kimliğinin kurulmasında, sunulmasında ve sanat üzerine bilgilenişimizde çevrim-içi dünyaların rolü üzerine yeniden düşünmeye davet ediyor.

    sanatonline.net

     


  •  


Yorum yapın

Yorum yapmak için giriş yapınız

 

Facebook Yorumları